Velkommen til Matematikcenter online forum
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.

statistikbanken

Besvar
hajjialbadri3434
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 maj 2020, 07:48

statistikbanken

Indlæg af hajjialbadri3434 »

I statistikbanken på nettet kan man også finde antallet af personskader i alt ved færdselsuheld, over en årrække. På usb-nøglen som I får udleveret findes data om personskader ved færdselsuheld hvor en personbil indgår.


3a) Opstil en model for sammenhæng mellem antallet, der samlet set kom til skade ved et færdselsuheld og antal år efter 1998.

3b) Vurder din model fra 3c. Inddrag graf, residualplot og forklaringsgrad.

3c) Opstil en model for sammenhæng mellem antallet af mænd over 65 år, som kom til skade ved et færdselsuheld og antal år efter 1998.

3d) Overvej hvilken gruppe, der udvikler sig mest positivt i perioden 1998-2016: Befolkningen samlet set eller mænd over 65 år?
JensSkakN
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 17 mar 2020, 12:33

Re: statistikbanken

Indlæg af JensSkakN »

Du har ikke fået noget svar, og jeg tror, at du ikke får noget rigtigt svar. Men jeg vil gerne forklare dig hvorfor.
Du forklarer ikke, hvad dit problem er.
Ingen af os har fået udleveret en USB-nøgle.
Det er meget mystisk, at man i spørgsmål b) bliver bedt om at kommentere resultatet fra c)
Personligt synes jeg det er meget besværligt at uddrage de relevante oplysninger fra statistikbanken. Det er ikke lykkedes mig at få de relevante tal i en overskuelig tabel. Det kan meget vel være min fejl, men jeg kunne forestille mig, at I er blevet undervist i det. Men kombinationen med de 3 andre forbehold gør, at jeg ikke vil bruge mere tid på det.
Besvar